Met het SEO Basis pakket focussen wij ons op één zoekterm om te optimaliseren. Wij monitoren echter meerdere zoekwoorden en kunnen hier ook mee aan de slag in het SEO uur dat er elke maand bij zit. Denk hierbij ook aan het aanmaken en optimaliseren van blogs en SEO landingspagina’s voor bepaalde plaatsnamen of specifieke producten en diensten. Ook de standaard SEO werkzaamheden vallen binnen dit pakket.
Extra landingspagina’s voor meer zichtbaarheid
Met SEO Basis ga je een stap verder dan je concurrenten. Je positie in Google is erg belangrijk, helemaal omdat er in jouw bedrijfstak meerdere ondernemers zijn die dezelfde werkzaamheden uitvoeren of dienst leveren. Door extra landingspagina’s met bijvoorbeeld plaatsnamen aan te maken verbreed je het zoekgebied waarin je gevonden wordt. Mensen Googelen namelijk vaak naar een dienst in hun eigen woonplaats. Denk hierbij eens aan termen als ‘webdesign Groningen‘ of ‘webdesign Veendam‘.
Linkbuilding verhoogt je autoriteit
Door links uit te wisselen met sites die al een hoog aanzien hebben bij Google krijgt jouw site ook meer waarde. Dit noemen we linkbuilding. Met simpel links ruilen met andere sites redden we het vandaag de dag niet meer. Dit moet met beleid gebeuren en ook worden uitgesmeerd over meerdere momenten. Allemaal om te voorkomen dat je een penalty van Google krijgt waardoor, je juist met je positie zakt in plaats van stijgt. Binnen het SEO Basis pakket gaan wij aan de slag met linkbuilding voor jouw website waardoor je website meer autoriteit krijgt en dus hoger in de zoekresultaten verschijnt.
Werkzaamheden SEO Basis €95,- p/m
- Focus op 1 Zoekterm
- Monitoring meerdere zoekwoorden
- Aanmelden Google (Search Console)
- Aanmaken XML map
- Google Snippets onderhouden
- 1 uur SEO werkzaamheden per maand
- Gratis bedrijfsprofiel op alleOndernemers.nl
SEO Basis in combinatie met een nieuwe site
Een nieuwe site laten bouwen in combinatie met het SEO Basis pakket levert voordelen op. Hierbij raden wij het laten uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek aan. Hierdoor kunnen we bepalen of het zoekwoord wat we in de gehele site laten terugkomen wel de juiste is. Zoekt jouw klant bijvoorbeeld op een ‘bestratingsbedrijf’ of is het juist ‘stratenmaker’ waar de meeste zoekacties op zijn gebaseerd?
Na het bepalen van het juiste zoekwoord, gaan we dit verwerken en toepassen tijdens de bouw van de nieuwe website. Pagina’s afbeeldingen en links worden voorzien van het gezamenlijk bepaalde zoekwoord. Ook de extra landingspagina’s richten we op dit zoekwoord in voor meer vindbaarheid.