Bedrijven zijn constant bezig met het zoeken naar verbeteringen op het gebied van hun online vindbaarheid. “Wat kan ik op dit moment doen om mijn site nog hoger in Google te krijgen?” Een hoge ranking levert meer bezoekers op en … precies, meer omzet. SEO of zoekmachine optimalisatie bestaat uit een drietal onderdelen: On-page SEO, off-page SEO en het technische aspect. Bij on-page SEO gaat het vooral om de content (teksten en afbeeldingen) en of deze relevant is voor de mensen die er naar zoeken. Bij het technische aspect draait het om de laadsnelheid, beveiliging en user experience. Hoe klantvriendelijk is jouw website? Bij off-page SEO kijk we naar de vermeldingen van je website. Met name links die naar jouw site verwijzen zijn dan van groot belang. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd. Maar wat houdt dit nou precies in? Door Google reviews op je website weer te geven kan je al een slag slaan.
Wat is linkbuilding
Linkbuilding is niks anders dan het vergaren van links op andere websites naar jouw website. Dit is essentieel voor je positie in zoekmachines zoals Google. Google ziet linkjes naar jouw website als een positieve stem van iemand. Hoe meer stemmen je site krijgt, hoe relevanter en waardevoller Google jouw website zal zien. Daarbij is een link vanuit een waardevolle website ook nog weer eens meer van invloed. Hoe waardevol zal de site van Google zelf zijn denk je? Juist, Google is enorm waardevol als domein en een link vanuit deze site is dus ook van grote waarde voor jouw site. Nu kom je als het goed is al voor in de zoekresultaten, maar ook op je Google ‘Mijn bedrijf‘ pagina kan je ook een link naar je site plaatsen. Deze pagina heeft ook waarde en jij kan de waarde van deze pagina nog verder vergroten door er zelf informatie op te zetten of anderen dit te laten doen. Reviews!
Waar kunnen mensen een online review achterlaten?
Er zijn verschillende manieren om reviews te verzamelen. Zo zijn er speciale sites en plug-ins binnen WordPress waarmee je klanten iets kan laten vertellen over je werkzaamheden. De meest gebruikte en ook toegankelijke is toch echt Google reviews. Google is onafhankelijk, bekend en daardoor voor veel bezoekers ook een vertrouwde partner en je reviews worden automatisch weergegeven op je ‘Mijn bedrijf’ pagina. Daarnaast zijn er geen kosten aan verbonden. Een groot nadeel is wel dat werkelijk iedereen een review kan achterlaten en het lastig is om reviews te verwijderen.
Waarom zijn reviews belangrijk voor Google
Een belangrijk onderdeel waar Google een site op beoordeeld is hoe dynamisch hij is. Wordt er regelmatig relevante content gepost. Op de pagina van Google ‘Mijn bedrijf’ kan je onder andere openingstijden weergeven, adresgegevens vermelden en iets vertellen over je bedrijf. Zorg dat dit up-to-date is! Om de pagina dynamisch te houden kan je natuurlijk nieuwsberichten posten en foto’s delen. Maar dus ook reviews verzamelen van klanten. Naast het feit dat je pagina hierdoor dynamisch blijft, is het voor potentieel bezoekers ook fijn om te lezen hoe betrouwbaar en goed jij je werk doet.
Hoe krijg ik meer reviews
Via een link of plug-in op je website kan je bezoekers naar het reviewsysteem leiden. Een plug-in geeft ook nog eens de gemiddelde beoordeling weer op je site. Daarnaast kan je met een speciaal gegenereerde link mensen uitnodigen een review te plaatsen. Deze link opent niet alleen jouw pagina in Google, maar start ook het Google reviewsysteem op. Bezoekers hoeven vervolgens alleen maar een sterren beoordeling in te vullen of hun mening te geven middels een schrijven. Zet deze link bijvoorbeeld in de handtekening van al je mail of stuur hem naar klanten waarvan het project net afgerond is.
Wil je een review voor ons achterlaten op Google? Check de footer van onze website of klik op deze link!
Heb je vragen over het plaatsen van Google reviews op je website? Neem gerust contact op met de mannen van Pixelsz!